مصاحبه ای جذاب و جالب و مهم با حجةالاسلام دانشمند:

آنچه بعداز 30 سال طلبگی و تبلیغ تا بحال نتوانسته ام حقش را اداء نمایم

یزدفردا :به نام خداوند جان و خرد:مصاحبه ای جذاب و جالب و مهم با حجت الاسلام و المسلمین  دانشمند در ماه رمضان سال 1390 در تهران


سئوال : استاد در طول 30 سال تبلیغ خود فراز و نشیب هایی در خطابه ها و سخنرانی های شما دیده ایم که بحمدالله از مسیر اهل بیت عليهما السلام خارج نشده اید منتهی به رغم حاد بودن و داغ بودن سالهای ابتدایی تبلیغی شما درحال حاضر ان داغ بودن را نمی بینیم چرا؟

آیا به خاطر سفرهای استانی و سفرهای تبلیغی خارج از کشور و کسب تجربه های تبلیغی شماست ؟ که تغییر در روش وسبک سخنرانی خود ایجاد کرده اید ؟


جواب :

ممنونم از اینکه فرصتی به حقیر دادید تا بتوانم بهتر با مستمعین عزیز خودم درد و دلی داشته باشم .

قبل از اینکه وارد بحث شوم اولا به نکته ای اشاره کنم که در 20 سال قبل اگربه دشمنان شیعه تند میشدم چون لازم میدیدم که باید آنگونه از حق و حقوق تشیع دفاع کنم زیرا طالبان و وهابی ها و سلفی ها در افغانستان به راحتی سراز بدن شیعیان افغانی جدا میکردند و کمتر کسی مطلع میشد و اعتراض مینمود، ولی الان که صهیونیسم و دشمنان اسلام می خواهند از تفرقه بین مسلمین سوء استفاده نمایند بر آن شدم که باید اینگونه در تبلیغ شیعه به میدان بیایم . البته من همیشه طرف حسابم با وهابیت و سلفی گری بود نه با اهل سنتی که مدعی هستند ما نیز مانند شما دوستدار اهل بیت رسول خدا (صلي الله عليه و آْله) هستیم . اگر آن سخنرانی های قدیم تند و تیز حقیر را الان در شبکه های ماهواره ای وهابیت دائما در حال پخش میبینیم قصد دارند کینه و دشمنی بین مسلیمن را تشدید و تحریک نمایند دقیقا طرف حساب حقیر همین افرادی می باشند که شیعه سر می بریدند و برای بهشت رفتن به قتل عام شیعیان افتخار می ورزیدند و الان در شبکه های ماهواره ای خود اینگونه باعث تفرقه بین مسلمین می باشند. پس من عقب نشینی نکرده و نخواهم کرد فقط مسلمانان جهان اگاه باشند که اگر فریادی کشیده می شود برای دفاع از مظلوم و محکوم کردن ظالمین و فرعون های زمان بوده و هست . همه ما باید اهل سنت را با وهابیت حسابشان را جدا بدانیم . من در طول 30 سال تبلیغ خود فقط وفقط به دشمنان اهل بیت عليهما السلام و شیعیان مظلوم اعتراض می کردم و میکنم .البته آدم کشی و سربریدن و انتحار و از بین بردن نوامیس و کودکان و مردم بی گناه و عزادار اهل بیت (علیهم صلوات الله ) را هم شیعه و هم سنی محکوم کرده و میکنند .

ولذا مدتهاست به این نتیجه رسیده ام که اختلاف بین شیعه و سنی و مسلمان و مسیحی و دیگر ادیان الهی توطئه دشمن و صهیونیزم بوده و است .


استاد :

الان با خیزش اسلامی و بیداری مسلمین جهان برای اتحاد امت اسلامی در سراسر جهان چه پیشنهادی دارید ؟


جواب :

من همه مسلمین را به دقت بیشتری در این ایه دعوت میکنم

اعوذ بالله من الشیطان الّعین الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم .

(آل‏عمران/103){وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا وَ اذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْواناً وَ كُنْتُمْ عَلى‏ شَفا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْها كَذلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آياتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ}

و همگى به ريسمان خدا [قرآن و اهل بيت عليهم السلام‏] چنگ زنيد، و پراكنده و گروه گروه نشويد و نعمت خدا را بر خود ياد كنيد آن گاه كه [پيش از بعثت پيامبر و نزول قرآن‏] با يكديگر دشمن بوديد، پس ميان دل‏هاى شما پيوند و الفت برقرار كرد، در نتيجه به رحمت و لطف او با هم برادر شديد، و بر لب گودالى از آتش بوديد، ولى شما را از آن نجات داد خدا اين گونه، نشانه‏هاى [قدرت، لطف و رحمت‏] خود را براى شما روشن مى‏سازد تا هدايت شويد.

همیشه آرزو داشتم که مردم جهان امروز با 3 حلقه دوستی و رفاقت و همبستگی مقدمه ای باشند برای ظهور منجی عالم که تمام ادیان الهی به آمدنش خبر و مژده داده اند که تمام آزادیخواهان و شایستگان و مظلومان و مستضعفان عالم که زیر فشار و هجمه و ظلم و جور طاغوتیان زمان کمرخمیده و بال و پر شکسته اند و آرزوی آمدنش را به دل داشته و دارند .به برکت حلقات دوستی و مودت آمدنش را سرعت بخشند . ولی آه و صد افسوس که گاهی خواسته یا ناخواسته ظهورش را به عقب انداخته و نیامدنش را دنبال کردیم نه آمدنش را مقدمه ساز باشیم .

هرکدام به نوبه خود برای به تعویق انداختن ظهورش سهیم بودیم! مسلمان و مسلمان نما یک جور ! مسیحی و کلیسانشین یک طور! یهودی و صهیونیسم هم به نحوی و زرتشتی و زرتشتی مئاب هم به گونه ای ! وجالب این است که هرکدام نیز نفرین میکنیم کسانی را که ظهورش را به تعویق میاندازنند و برای نیامدنش فعالیت خصمانه دارند!

ولی اغلب به این فکر فرو نرفته ایم که اگر بیاید برای چه می آید ؟ و اگر نمی آید چرا نمی آید ؟ واگر بیاید ما خادمان او خواهیم بود ؟ ویا خدای ناکرده تیغ بدست؛ همانند کوفیان به انتظارش خواهیم نشست تا کربلایی دیگر را بیافرینیم!

من نمی خواهم از در نصیحت وارد شده و از تقصیرات تمام مدعیان توحید و مذهبی خودم را مبرا دانسته و تقصیرات را بر سر شما و مردم دنیا انداخته و لباس حق بجانبی پوشیده و مسیح وار در کوچه پس کوچه های بی خیالی قرن 21 خودرا غریب و مظلوم نشان داده و خودم را تافته ای جدا بافته بدانم . یاخود را ابوذری جدید در عصری نو مدعی تنها شیعه واقعی مولا دانسته و همه مردم را شیفته و دنیازده قرن بدانم ! یا خودم را هارونی مظلوم شده در برابرگوساله پرستان قرن و گول خوردگان سامری زمان بدانم ! یا خودم را جناب زرتشت عزیز که می خواهم با آتش عشق و شور به خدا تمام میکروب ها و الودگیهای دنیای امروز را تطهیر و پاکسازی نمایم ! نه بخدا قسم اینگونه نیست .

بلکه می خواهم بعداز 30 سال طلبگی و تلاش برای تبلیغ دولت عشق و عدل و عدالت مهدوی آنچه تا بحال نتوانسته ام حقش را اداء نمایم بگویم .

تا دوستان آشنا و آشنایان دوست نما ؛ نزدیکان عزیزم و عزیزان دور دست و مستمعینی که یا حضورا جلساتم را درک و یا غیر حضوری دنبال کرده اند و عزیزانی که بدلائلی به سخنانم گوش فرا داده تا بدانند چه میگویم و از کدام موضعی سخن می گویم که یا نقاط ضعفش را برملا سازند ویا اشتباهی را پیراهن خونین بر نوک نی تبلیغات خود قرار داده و فریاد وا اسلاما سردهند تا ذهن ها را به جایی دیگر متمرکز ساخته تا بهره تبلیغاتی برای خود داشته باشند ! میخواهم برای همه بگویم دوست و دشمن . موافق و مخالف . مرید ومراد ؛ دوران و نزدیکان ؛ شیعه و سنی ؛ مسلمان و مسیحی ؛ مسلمان و یهودی ؛ مسلمان و زرتشتی ؛ مومن و صالح ؛ فاجر و فاسق ؛ همه و همه بدانند و بدانند و بدانند

که :

اگر دست بدست هم دهیم و دراین دنیای وانفسا که شیطان پرستان و دشمنان توحید و مکاتب آسمانی و ادیان الهی درحال تبلیغات و سم پاشی و جذب نسل جوان و مردم محروم از حقایق الهی و معنوی و مستضعفانی که شاید در ظاهر قارون های ثروت و یا فرعون های قدرت و نمرودهای سیاست و هامان های سیاسی به نظر برسند ولی درحقیقت فقیرانی هستند که از هر فقیری در دنیا نیازمندترین افراد بشمار می آیند ولی جذب افکار شیطانی شده و چیزی باقی نمانده که سامری های زمان تمام مردم را شیطان پرست و بت و نفس و شهوت و دنیا را بجای خدای انان القاء نمایند . آنوقت دیگر قصه ، داستان شیعه و سنی ویا مسیحی و مسلمان و یا یهودی وزرتشتی نخواهد بود .دنیا یک طرف و دشمنان توحید و ادیان ابراهیمی هم یک طرف . پس تا دیر نشده باید فکری اندیشیدو مشترکاتمان را شناسایی کرده و متحدالقول شده و مباحث اختلافی را کنار گذاشته و با یک ریسمان محکم اخلاق وانسانیت همانند مهره های تسبیح پشت سرهم با هم دریک مدار قرار گیریم و هرکدام با اعتقادات مذهبی زمینه را برای آمدن منجی عالم بشریت آماده سازی کنیم .


دیگر کاری نداشته باشیم که نام منجی چیست ؟ هرکس به اعتقاد خود منجی بشریت را معرفی نماید و بیشتر به جای اینکه سر اسامی

دعوا کنیم بر سر اهداف منجی با هم مذاکره داشته باشیم و با گفتگوی متمدنین متدین و مذهبی یک سفره رفاقت و دوستی پهن نموده تا بشریت را بر سر سفره انتظار نشانده و بگونه ای همدیگر را تربیت کنیم که هرعملی و صفتی با اهداف و عقائد منجی مخالف است را از رفتار و اخلاق و باورهای خود حذف نموده و هرکدام تمرین شاگردی و نوکری و خادمی اورا داشته باشیم .

دیگر فرقی نمی کند منجی که خواهد امد همان حضرت موسی است ؟ عیسی بن مریم است؟ جناب زرتشت است ؟ ویا پسر فاطمه یوسف زهراست ؟ اجازه بدهید بیاید . عجله نکنیم خودشان خواهند فرمود که من کیم و نامم چیست؟

البته هرکس برباورهای دینی خود استوار و مقید باشد . فقط می خواهم عرض کنم بر فروعات فقط بحث نکنیم واز اصول غفلت نمائیم .

پس درابتدا توجه به مشترکات مذهبی و بعد توجه کامل به 3 حلقه مهم در دنیای امروز

حلقه اول : اتحاد شیعه و شیعه

حلقه دوم : اتحاد مسلمانان جهان

حلقه سوم : اتحاد ادیان ابراهیمی و مکاتب الهی

مفهوم این حلقات چیست؟

حلقه اول : اتحاد شیعه و شیعه

اتحاد شیعه و شیعه اظهر من الشمس است . یعنی شیعیان جهان متوجه باشید که نقطه پرگار و عطف همه ما عشق به اهل بیت و ثقلین است . بحمدالله امام حسین همه ما یک حسین ع است . چپی و راستی – مشارکتی و تحکیم وحدتی – ملی گرا و روشن فکری.

اگر حداقل به واژه هایی که یدک کش ان هستیم توجه داشته باشیم خواهیم دانست که:

اگر چپ گرا به معنای حساسیت بر حکام و میزنشینان است که مبادا به حقوق مردم مستضعف خیانت نمایند و دفاع از حقوق ملت می نمایند آفرین بر تمام چپ گراهای عالم که اینقدر دلسوز ملت و محرومان جامعه میباشند.

واگر راست گرا بدین معناست که آلرژی داردبرسرمایه داران و فئودال های جامعه که مبادا مردم را بزیر چکمه های اقتصادی و سرمایه خود له کرده و مردم را به استثمار بکشند آفرین بر تمام راست گراها ی عالم .

واگر منظور از جمهوری خواهان حقیقتا مبارزه با دیکتاتوری است و می خواهند تمامی مردم بر سرنوشت جامعه خود نقش بیافرینند مرحبا به مشارکتی واقعی .

و اگرقصد و نیت تحکیم وحدتی ها واقعا مبارزه با اختلاف و تفرقه بین امت و جمهور مردم است احسنت به هرچه وحدتیست !

اگر مراد ملی گرا ها همان حدیث پیامبر(صلي الله عليه و آْله) حب الوطن من الایمان است که هزاران آفرین برهر مملکت دوست و میهن دوستی که اجازه نخواهد داد ذره ای از خاک وطنش به دست دشمن افتد و سانتی از خاک وطنش اشغال دشمنان گردد.و مصداق بارز عملی ان جانبازان و خانواده های شهدا می باشند که جان دادند و تن و بدنشان را به تیر و ترکش سپردند تا مبادا ناموس و خاک این ملت به دست اجانب برسد .

واگر مفهوم روشن فکری یعنی متدینی را با علوم روز و دستاوردهای عقلی و علمی آشناتر ساختن تا دقیق تر و رساتر و زیباتر به مفاهیم دینی پی ببرند و باورهای دینی خودشان را مدرنیته کرده و واکسینه از خطر شبهات نمایند مرحبا و آفرین برچنین روشن فکری و اندیشه روشنی .

اما اگر خدای ناکرده این واژه های جذاب دامی باشد برای به انحراف کشاندن جامعه بویژه جوانان عزیز و گروه گروه کردن شیعیان و متلاشی کردن وحدت آنان باشد باید با فریادی بلند و رسا بگویم مردم بسیار مراقب سامری های زمانه خود باشیم .

شما تصور کنید اگر تمامی گروهای سیاسی درجامعه امروز به این نکته توجه داشته باشند که محوریت تمام برنامه های سیاسی ما باید بر محور دین و باورهای شیعی اثنی عشری باشد و باید تمام حواسمان براین نکته متمرکز شود که شعار و شعور ما متدین نگه داشتن جامعه دینی و جمهورمردم عزیزمان است و از هرچه مردم را از دین بیزار و متنفر و پراکنده می کند باید جدا پرهیز نمائیم و سفره سیاست و دیانت را بر محوریت ولایت ثقلین در تمام نقاط کشور پهن کرد تا با دوستی و رفاقت کامل دست به دست هم دهیم و مقدمه ساز ظهور حضرت باشیم . بخدا سامری های زمان هرگز موفق به جذب نسل جوان ومردم نخواهند شد . انشاء الله

حلقه دوم : اتحاد بین مسلمین است .

دوستی و اتحاد یا تقریب مذاهب اسلامی بایکدیگر یکی از آرزوهای علماء دینی و مسلمان درهرعصری بوده و هست .

دشمنان انسانیت و مکتب وحی همیشه درفکر دوچیز بوده اند و می باشند

1- مسلمانان را درگیر یکدیگر نمایند تا فرصتی برای ارائه اندیشه های قرآنی و تبلیغ دین مبین محمدی (صلي الله عليه و آْله) نداشته باشند و بستر فرهنگی دنیا همیشه آزاد و مهیا برای مخالفین اسلام باشد . هزینه نابودی مسلمان توسط مسلمان را مسلمانان بپردازنند و خودرا بدست خود نابود نمایند و چهره زیبای اسلام بدست مسلمانان زشت و بدمنظر نشان داده شود و خود بخود اسلام را در دنیا بعنوان مکتب آدم کش و محارب و تروریست معرفی نمایند . و این مسلمان کشی توسط مسلمانان هیچ لطمه ای به چهره دشمنان اسلام نخواهد زد چرا که انها به هیچ وجه رد پایی از خود باقی نگذاشته اند تا توطئه انان برملا شده و مشتشان باز شود و تبلیغات برعلیه انان فعالیت نماید .

2- با خلأ مباحث قرآنی و اسلام ناب محمدی (صلي الله عليه و آْله) مردم گوش جان خواهند سپرد به اندیشه های من دراوردی و التقاطی و نابود کننده اخلاق بشری و انسانیت توسط دشمنان توحید در دنیا ودر نتیجه جذب جوانان عالم به طرف خداستیزی و دین گریزی و شیطان پرستی .

اکنون باید کمی اندیشید . و به سئوالاتی باید پاسخ داد و آسیب شناسی کرد که من و تو در این حلقه آیا عامل انقطاع هستیم یا اتصال ؟ کمک به دشمن می کنیم یا به دوست؟ درخدمت اسلام ناب هستیم یاجزء مخالفین و معاندین ؟

1- ایا میتوان سنی بود ولی دشمن اهل بیت عصمت و طهارت نبود؟

2- آیا می توان شیعه بود ولی سنی را دشمن اهل بیت ندانست ؟

3- آیا می توان سنی بود ولی شیعیان را به دلیل محبت به اهل بیت ع که خداوند دوستی انان را بر همه مسلمانان واجب دانسته کافر و مشرک و واجب القتل ندانست ؟ (شورى/23) {ذلِكَ الَّذي يُبَشِّرُ اللَّهُ عِبادَهُ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى‏ وَ مَنْ يَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَزِدْ لَهُ فيها حُسْناً إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ شَكُورٌ}

اين است چيزى كه خدا آن را به آن بندگانش كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام داده‏اند، مژده مى‏دهد. بگو: از شما [در برابر ابلاغ رسالتم‏] هيچ پاداشى جز مودّت نزديكان [يعنى اهل بيتم‏] را نمى‏خواهم. و هر كس كار نيكى كند، بر نيكى‏اش مى‏افزاييم يقيناً خدا بسيار آمرزنده و عطاكننده پاداش فراوان در برابر عمل اندك است

4- آیا می توان شیعه بود ولی محبین اهل بیت را به تشیع خلاصه ومحدود نکرد ؟ چرا که در بین شعراء اهل سنت مانند:

مرحوم لامع که در مدح 14 معصوم زیباترین و لطفیترین عبارات و مضامین را درقالب قصائد خود به نظم دراورده . او در مورد مولی الموحدین چنین میگوید :

یا امام شافعی میگوید : اگر محبت و عشق به مولا امیرالمومنین علی ع ادمی را رافضی می کند من مفتخرم که اولین رافضی در عالمم .

یا ابوحنیفه ( نعمان) می گوید : (لولا السنتان لهلک النعمان ) اگر این دوسال شاگردی من در نزد امام صادق ع نبود عمر نعمان ( ابوحنیفه ) به تباهی گذشته بود .

آری اگر در کتب اهل سنت مراجعه کنیم روایاتی را در مدح اهل بیت ع خواهیم دید که از شعف و تعجب انگشت به دهان خواهیم گرفت .

ماشیعیان اگر به غیر شیعه رسیدیم یا باید اورا با استدلال و منطق و بینه و شواهد قرآنی و روایی و تاریخی مستبصرش کنیم و به تشیع مشرفش گردانیم یا اگر قادر به شیعه شدنش نیستیم لااقل دشمن اهلبیتش نکنیم . برهمه ما لازم است که در روابط اجتماعی این ایه شریفه را نصب العین و خط کش خود قرار دهیم که خداوند در برابر مستضعفین امر فرموده که با جهل انان مبارزه کنیم نه با جاهل وبرای رفع جهل با محبت و دوستی و انفاق و مذاکره و مباحثه علمی برخورد نمائیم نه با پرخاش و توهین و جسارت به مقدسات اوکه خدای ناکرده زمینه ساز وهابی شدن و سلفی بودن او باشیم . (فرقان/63) {وَ عِبادُ الرَّحْمنِ الَّذينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْناً وَ إِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاماً}

و بندگان رحمان كسانى‏ اند كه روى زمين با آرامش و فروتنى راه مى ‏روند، و هنگامى كه نادانان آنان را طرف خطاب قرار مى‏دهند [در پاسخشان‏] سخنانى مسالمت ‏آميز مى ‏گويند،

5- ایا میتوان سنی بود ولی شیعه را مسلمان دانست و همانطور که شیعه بر سنی اقتدا برای نماز میکند اونیز به شیعه اقتدا نماید؟

6- آیا می توان شیعه بود ولی مقصران اتفاقات تاریخی و حوادث تلخ صدراسلام را با با مسلمانی که 1400 سال بعداز ان واقعه بدنیا آمده است قاطی نکرده و مختلط نسازیم ؟

7- آیا می توان مسلمان بود ولی به یکدیگر تهمت و افتراء نبندیم و حق و ناحق را به همدیگر نسبت ندهیم ؟

8- آیا ایه شریفه نباید برای همه مسلمانان جهان الگو و نصب العین قرار گیرد ؟ (نساء/175) {فَأَمَّا الَّذينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ اعْتَصَمُوا بِهِ فَسَيُدْخِلُهُمْ في‏ رَحْمَةٍ مِنْهُ وَ فَضْلٍ وَ يَهْديهِمْ إِلَيْهِ صِراطاً مُسْتَقيماً}اما كسانى كه به خدا ايمان آوردند و به او تمسّك جستند، به زودى آنان را در رحمت و فضلى از سوى خود درآورد، و به راهى راست به سوى خود راهنمايى مى‏كند

9- آیا کافر دانستن یکدیگر به نفع اسلام تمام میشود یا کفر؟

10- آیا تمام هزینه و وقت و فرصت را برای خنثی کردن تبلیغات یکدیگر صرف کنیم و با اتهام و افتراء هرکدام کوس انا الحق بزنیم و بجای اینکه مردم خود را با دشمنان اصلی اسلام و مسلمین آشنا سازیم یکدیگر را متهم کرده و مردم را برعلیه هم تحریک نمائیم تبلیغ دین مبین اسلام نموده ایم ؟ واقعا وظیفه مسلمان ؛ مسلمان کشی است؟

11- آیا زمان پیامبر صلي الله عليه و آله که حتی یهودی ها و مسیحیان هم از فرمایشان پیامبر صلي الله عليه و آله و قرآن مبین بهره می جستند و در کنار مسلمانان از محضر پیامبراسلام بهره می جستند شیعه و سنی همدیگرا از یهود و نصاری و مجوس ؛ بدتر می دانیم ؟

12- آیا اگر فرض کنیم پیامبراکرم صلي الله عليه و آله در عصر ما زندگی می کرد به ما اجازه می داد که در سخنرانی هایمان همدیگر را حرامزاده و مفسد و واجب القتل معرفی کنیم؟

13- آیا اگر ائمه اطهار علیهم صلوات الله در زمان ما با ما بصورت ظاهر زندگی می کردند به ما اجازه میدادند که ما به خاطر سنی بودن مردم سونامی یا فلسطین یا افغان یا چچن و و و دربرابر ظلمهای دشمن برعلیه مسلمین بی توجه و بی عنایت باشیم ؟

14- ایا قرآن و اسلام و رهبران دینی ما اجازه میدادند بجای استدلال اوردن و منطقی بحث کردن به افتراء و توهین و تحقیر یکدیگر به جرم سنی و شیعه بودنمان؛ جامعه اسلامی را بدامن زدن به اختلافات بین مسلمین به انزوا و قهقراء بکشانیم ؟

و صدها سئوال دیگر .

برادرمن . کاری ندارم که تا بحال چگونه بوده ایم و چه کرده ایم ؟ آیا وقت آن نرسیده که یکبار خودرا ریست و یا چکاپ کرده و ببینیم ایا بجای اینکه آب بیاوریم کوزه نشکسته ایم؟

آیا تاکنون آب آوردنمان بیشتر بوده یا کوزه شکستنمان؟ ولی هنوز دیر نشده . هرمسلمانی باید کلاه خود را قاضی نماید و به وظیفه اصلی که هدایت جامعه با منطق و استدلال و ادب و رعایت نزاکت و احترام به هم و مقدسات همدیگر؛ زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت باشیم . انشاء الله . به قول معروف ماهی را هروقت ازآب بگیرند تازه است ! پس همدیگرا محکوم نکنیم که تو چرا قبلا چنان گفتی و اکنون چنین می گویی؟ آیا اگر کسی راه غلطی را طی کرد باید تا اخر عمر راه باطل و اشتباه را ادامه دهد ؟ چرا برای دور زدن و رفع اشتباه و جبران خطاء به یکدیگر فرصت نمی دهیم ؟ چرا همدیگر را باور نمی کنیم ؟ اگر نتوانیم یکدیگر را باور کنیم کجا خواهیم توانست دشمنی دشمن را باور کرده و هجمه هایش را خنثی نمائیم ؟ فتامل


حلقه سوم : اتحاد بین ادیان الهی

دراین حلقه نیز همه متدینین عالم پیرو هر دین و مکتبی که باشند مسلما و بطور قطع و یقین بایکدیگر مشترکاتی خواهند داشت

ایا بین ادیان الهی در توحید مشترک نیستیم ؟ بله درست است که در توضیح توحید و مباحث توحیدی اختلافات نظر داریم ولی هرکدام از پیروان ادیان الهی اعتقاد به خداوند قادر متعال و منزه و مهربان هستند . پس در همین یک مسئله مشترک ؛ اشتراکمان را فراموش نکنیم .

آیا در بین ادیان الهی در ارسال رسل و پیامبرالهی مشترک نیستیم ؟ شاید کسی بگوید که یهودیان عیسی را قبول ندارند و مسیحیان پیامبر اعظم اسلام را ؟ در جواب میگویم ما کاری به اختلافات نظر در مبحث نبوت نداریم . حداقل اشتراکمان این است که خداوند برای هدایت ما پیامبرانی را فرستاده است و به ارسال رسل و انزال کتب معترف و معتقدیم . پس به همین نقطه اشتراک بسنده کنیم و به انبیاء گرامی جسارت نکنیم .قران می فرماید : (بقرة/285) {آمَنَ الرَّسُولُ بِما أُنْزِلَ إِلَيْهِ مِنْ رَبِّهِ وَ الْمُؤْمِنُونَ كُلٌّ آمَنَ بِاللَّهِ وَ مَلائِكَتِهِ وَ كُتُبِهِ وَ رُسُلِهِ لا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ وَ قالُوا سَمِعْنا وَ أَطَعْنا غُفْرانَكَ رَبَّنا وَ إِلَيْكَ الْمَصيرُ }

پيامبر به آنچه از پروردگارش به او نازل شده ايمان آورده، و مؤمنان همگى به خدا و فرشتگان و كتاب‏ها و پيامبرانش ايمان آورده‏اند [و بر اساس ايمان استوارشان گفتند:] ما ميان هيچ يك از پيامبران او فرق نمى‏گذاريم. و گفتند: شنيديم و اطاعت كرديم، پروردگارا! آمرزشت را خواهانيم و بازگشت به سوى توست

پس نباید به دلیل اینکه من مسیحی هستم به مسلمان یا یهودی توهین نمایم . ویا اینکه من مسلمانم پس مسیح و موسی را قبول ندارم . در دین اسلام اگر کسی به پیامبری از پیامبران خدا توهین یا جسارت نماید و یا منکر پیامبری انان شود مسلمان نخواهد بود و از زمره مسلمانان کنار زده خواهد شد .

اشتراک بعدی بین ادیان الهی اعتقاد به معاد و جهان رستاخیز است . یهودیان به نحوی و مسیحیان به گونه ای و مسلمانان نیز به شکلی . حالا کاری به کیفیت جان کندن انسان و عالم برزخ و چگونه حشر در صحرای محشر و دادگاه الهی و سئولات در دادگاه الهی ندارم . انچه مهم است اعتقاد به معاد است که خوشبختانه همه ادیان الهی در این مسئله مشترکند

اشتراک بعدی نیاز انسان به عبادت و ارتباطش با خداوند متعال است . من کاری با اختلافات در کیفیت و چگونگی عبادات ندارم که یهودیان در کنیسه و مسیحیان در کلیسا و مسلمانان در مساجد به چه نحو و چگونه و درچه زمان هایی عبادت میکنند . انچه مهم است اعتقاد به اصل عبادت و ارتباط با خداست .

اشتراک بعدی اعتقاد به منجی عالم بشریت است . همه ادیان الهی معتقدند که یک منجی در اخر الزمان به فریاد بشریت میرسد و جهان را از ظلم و جور وفسق وگناه و بی عدالتی نجات داده و صلح و آشتی و صفا و عدالت را به ارمغان می اورد تا بشریت مزه عدالت را بچشد و دنیا بداند که می شود در این دنیای فانی با عدالت و تقوی و صلح زندگی کرد.

اشتراک بعدی بین ادیان الهی تنفر از گناه و معصیت و اعتقاد به پاکی وتقوی و صلح و دوستی و عدالت خواهیست .

اکنون یک سئوال دارم ایا با وجود این همه مشترکات نمی توانیم سر یک میز نشسته و نظراتمان را بدون احساس برتری و فخر فروشی و کینه و تنفر نسبت به همدیگر طرحی جامع و ملی را طرح کنیم و بشریت را به خدا آشتی دهیم؟ .

خاخام یهودی موسوی و هارونی شود که با هیچکس کینه نداشت و همه مردم عالم را دوست داشت و با چشمانی پراز محبت و عشق با همه مردم زمان خود برخورد می کرد تبلیغ خدا کند و مردم را به پاکی و آماده شدن برای منجی و رستاخیز دعوت نماید .

کشیش مسیحی هم همانند عیسی بن مریم عليه السلام عاشق مردم باشد و با بت پرستی که امروز به شکل پول ثروت قدرت ( زر و زور و تزویر) درامده است مبارزه کندو بدون اینکه مکتب و دین دیگری را تخریب نماید همه مردم را به خدا پرستی و پاکی و اماده شدن برای ظهور منجی عالم و روز رستاخیز و محاکمه الهی در دادگاه قیامت دعوت نماید .

روحانیت اسلامی نیز همانند حضرت محمد عليه السلام خلیق و امین و صبور و ساده زیست و مردمی زندگی کند و مردمان روز گار خویش را با زبان و عمل نیک خود به پاکی و تقوی و امدن ظهور منجی عالم و روز رستاخیز ودادگاه الهی دعوت نماید .

ایا نمی توان مبلغ دینی بود ولی به طرفداران ادیان دیگر جسارت نکرد ؟

پس کشیش نمایی که جسارت به قران کریم می کند و به آتش می کشد طرفدار مسیح نبوده و نیست واین توطئه ای است که دشمنان توحید و شیطان پرستان منافق با لباس کشیش مسیحی قصد دارند این اتفاق بین ادیان الهی را به هم زده و مسیحی و مسلمان را به جان هم اندازند!! باید هوشیار بود و جوّ زده نشده و در بحران ؛ مدیریت صحیح را اتخاذ کنیم .

اگر در این چند روز دقت کرده باشید یهودیان در تلاویو هم بر علیه صهیونیست و صهیونیزم تظاهرات کرده و جنایات حکام تلاویو را محکوم نمودند . بارها در اخبار می دیدم و میبینم که خاخام های یهودی و یهودیان در امریکا و اروپا به نفع فلسطینیان برعلیه جنایان صهیونیست ها همراه با مسیحیان و مسلمانان و مردم به تظاهرات امده و اعلان می دارند که ما حکومت تلاویو را به رسمیت نمیشناسیم و انان را پیرو حضرت موسی نمیدانیم . حضرت موسی قاتل و ادم کش و مظلوم کش نبود. اینها همان بی خدا ها و فراماسونرها و شیطان پرستانی هستند که در لباس یهود درامده و قصد دارند بین مسلمانان و یهودیان را به جنگ و تنفرت و دشمنی بایکدیگر تحریک نمایند .

و همه ادیان الهی باید بدانند که امثال طالبان و بن لادن و ملا عمر و ریگی و تمام کسانی که با لباس اسلام و مسلمانی به ترور و خشونت و انفجار و قتل عام دست می زنند مسلمان نبوده و نیستند واینان نیز همانند کشیش نما و شیطان پرستان و بی خدایانی هستند که برای از بین بردن آبروی اسلام و چهره دین و مسلمانان در دنیا امده و تعصب جاهلانه و خصمانه را در بین مسلمانان تعلیم و تشویق و ترغیب مینمایند . همه مسلمانان جهان باید بخوبی آگاه بوده و بصیرت داشته باشند این گروه خطرناک تروریست و وهابی را از دامنه اسلام و مسلمین پاک و پاکسازی نمایند و هرمسلمانی اعلان کند که وهابی مسلمان نیست . نه سنی است نه شیعه بلکه فراماسونرهای شیطان پرست منافقی هستند که فقط قصد تخریب دین و ایجاد اختلاف و دشمنی بین ادیان الهی در دنیا را دارد . و جنایات اینان را با شدت تمام در ماهواره های و شبکه های اسلامی و سایت ها و سخنرانی ها و مقالات خود محکوم نمایند . تا همه دنیا بدانند فراماسونرها همانند شیطان به هر لباسی درامده و مردم را به جنگ و خونریزی و تنفر دعوت می نماید .

خداوند همه ما را از خواب غفلت بیدار و دشمنان توحید را خوار و ذلیل بفرماید و تمام مردم عزیز دنیا را با مکتب اهل بیت عصمت و طهارت اشنا سازد تا با پیروی از مکتب ولایت دنیا و آخرت خویش را آباد سازیم .

عذرخواهی می کنم اگر مطالبم طول کشید و باعث تکدر خاطر شما گردید . فقط می خواستم شما عزیزان را به آرزوی قلبی خودم آشنا کنم و همه را به زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی منجی عالم بشریت دعوت نمایم . تا با صبر جمیل و خلق جلیل و زبانی نرم و رعایت تمامی ادب دست به دست همدیگر دهیم تا شر دشمنان توحید را در دنیا کم کنیم و سعی کنیم آب اور باشیم نه کوزه شکن . یا علی مدد .مهدی دانشمند . رمضان المبارک سال 1390 شمسی


منبع:شیعه نیوز
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا